2e maand is begonnen !

4 april 2015 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Hi dushi's !

Jeetje ! Wat duurde dat lang voordat ze een nieuwe blog schreef. Maar, eindelijk is hij er dan ! Ik ben voornamelijk bezig geweest met het maken van filmpjes en het monteren ervan.. (wat echt mega lang duurt..) Er is alweer een nieuwe in de maak, maar toch ook maar even een geschreven update.

Om te beginnen, in de eerste week zijn er natuurlijk al een aantal benoemen waardigheden gebeurt.

Ik werd van de airport gehaald door een taxi chauffeur, een erg aardige, jonge man. Hij vertelde me een beetje over het eiland. Bijna bij het appartement aangekomen, zei hij dat het wellicht verstandig was, zijn taxi-telefoonnummer op te slaan, mocht ik ooit ergens geraken en niet weten hoe ik thuis moest komen. Dit leek mij op zich geen slecht idee. Hij vervolgde zichzelf: Je kunt beter ook mijn privé-nummer opslaan, voor als ik niet bereikbaar ben. Dus dit was mijn eerste ervaring met een lokale Curaçaose man. Heel subtiel.

Een van de eerste dagen liep ik de gang bij ons in, (de gang is een tussenstukje tussen buiten en de binnenplaats), ik dacht, 'ach wat lief, er zit een vogeltje'. Maar toen ik dichterbij kwam en het 'vogeltje' ineens wegkroop, zag ik dat het een mini leguaan was ! Wat ben ik geschrokken. Zo normaal als een vogeltje in Nederlands is, zo normaal is het hier dat er leguanen op de vloeren en muren lopen.

Ook vond ik boodschappen doen hier een hele ervaring. Ze verkopen hier dus kippenpoten. En dan bedoel ik niet die lekkere malse stukjes die wij afkluiven. Maar letterlijk de poten met nagels. Jakkes. (zie foto) Ook is het een lokaal iets hier om Leguaan te eten. Je kunt het krijgen in bepaalde restaurants, het schijnt te smaken naar kip, alleen is het erg vervelend eten omdat er allemaal kleine botjes inzitten.

Verder bij de supermarkt staan er aan de kassa jonge dames en heren die de boodschappen in tassen inpakken en deze voor je naar de auto brengen. Hiermee verdienen ze een gulden per keer. (omgerekend 0,50 cent). Dit wist ik uiteraard niet. Ik schrok eerst toen ineens een vreemde aan mijn boodschappen ging zitten. Gelukkig was ik samen met mijn huisbazin, zij had een gulden bij zich. Toch wel handig om te weten, voor de volgende keren !

Om terug te komen op de leguanen. Toen ik hier al een tijdje was, waren ik en een paar andere huisgenoten op het strand bij Kokomo, een prachtige plek. Er lopen gewoon grote, volwassen leguanen van 1,5 meter over het strand. Een meter van je vandaan. Kriebels ! Maar erg mooi.

Ineens kwamen er een paar lokale mannen aan, en die begonnen een eindje verder op, op een van die leguanen de schoppen en te slaan met takken. Verschrikkelijk. Allemaal vakantiegangers die erg schrokken en boos reageerden. Die mannen schreeuwden dood leuk terug 'het is voor in de soep!'  met een lach op hun gezicht. Gruwelijk. Ze gingen door, totdat het beestje dood was, en namen hem aan zijn staart mee..

Zoals sommigen van jullie wellicht weten, heb ik mijn rijbewijs een week voordat ik naar Curacao vloog gehaald! Hoera !
Omdat mijn huisbazen eigenlijk geen auto uitlenen aan iemand met minder dan een jaar rij ervaring, moest ik een test rit/proef doen, om te bewijzen dat ik goed genoeg kan rijden. Dit was ook wel even spannend, ik heb ongeveer 2 maanden volop in een rijles auto gereden. En nu moest ik ineens in een totaal andere auto rijden. Gelukkig heb ik de proef wel gehaald.

Een tijdje geleden reed ik met 3 passagiers in mijn auto, en moest ik halve wege op (een niet zo steile) heuvel stoppen. Toen ik weer weg wilde rijden omdat de weg vrij was, reed ik naar achteren in plaats van naar voren ! Helaas stond er ook een auto achter mij. Jeroen, die naast mij zat, schrok ook heel erg en trok ineens aan de handrem. De auto achter mij toeteren, wat een ervaring weer ! haha. Uiteindelijk is er niets gebeurt en zijn we er allemaal zonder kleerscheuren vanaf gekomen.
Nu, een maand later heb ik een bordje voor in de auto gekregen van een huisgenoot, met daarop de tekst 'World's best driver'. Hier zal ik ook een foto van maken!

We hadden eerst hele leuke buren met een tweeling van bijna een jaar oud, dit gezin zocht een oppasser voor in de weekenden. Dit heb ik toen een maand gedaan, maar helaas zijn ze nu verhuisd, en hebben ze een volwassen vrouw aangenomen die de hele week kan helpen met de kids en de schoonmaak. Dus, nu weer op zoek naar een nieuw baantje !

Voor nu laat ik het even hier bij ! Ik heb nog heel veel andere dingen die ik met jullie wil delen, dus er komt snel een nieuwe blog !

Laat een reactie achter, ik hoor graag van jullie !

Te otro bia ! xx Nicole
04-05-2015 'Curacao'