De eerste dagen !

30 januari 2015 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Hallo lieve lezers,

He he, eindelijk. Ik ben op Curacao !

Wat is het hier geweldig warm, echt even wennen hoor. Maar, wat is het ook verschrikkelijk mooi ! Ik heb al een aantal fotos van de vliegreis geupload, en er volgen uiteraard nog veel meer !

De vliegreis verliep op zich redelijk goed. We hadden vooraf wat vertraging doordat er een passagier vermist was, en we hadden behoorlijk veel turbulentie tijdens de reis. Wat is het toch mooi, om in plaats van onder, dwe wolken van de bovenkant te zien! (zie de fotos!)

Ik zou om half 1, Nederlandse tijd, aankomen op Curacao. Het was vooraf al bekend dat het 1 uur zou worden.. Maar toen ik aankwam heb ik anderhalf uur moeten wachten voor het uitchecken. Het was gigantisch druk, en maar 4 uitcheck balies. Totaal anders dan het grote Schiphol dat wij kennen. De taxi chauffeur heeft bijna twee uur moeten wachten, maar heeft me daarna netjes thuisgebracht.

Na alles besproken te hebben met mijn huisbaas, Anneke, kon ik dan eindelijk naar mijn kamer. Tegen die tijd was het half 5, NL tijd. (half 12 's avonds in Curacao)

De eerste indruk toen ik het vliegtuig uitstapte en ik weer bijgekomen was van het enorme temperatuurverschil was:  'Het ruikt naar pannenkoeken'. En nog ! Elke ochtend als ik naar buiten ga, of als ik met mensen praat die hier wonen, is er een typische geur die me doet denken aan pannenkoeken! haha.

Ik heb ook al een oppasadresje gevonden, bij de buurvrouw. Morgen mag ik al beginnen! Ik pas op een tweeling van 10 maanden (prematuur) en op haar zieke vader. Ik ben erg benieuwd!

Ook heb ik gisteren kennis gemaakt met mijn stage plek. Totaal niet wat ik verwacht had! Wat een luxe.
Ik kom te werken bij een revalidatiecentrum. Ze zijn nu nog steeds aan het verbouwen, maar het ziet er nu al super uit! Beter voor elkaar dan in Nederland hoor! Natuurlijk loopt het hier soms niet goed met anderen dingen, zoals, papierwerk.
Maar grandioos, het is een heel groot, fris gebouw, met een mooie tuin in het midden. En alles het nieuwste van het nieuwste!
Ik denk dat de stage wel pittig gaat worden, maar de mensen zijn zo lief en gemoedelijk, ik weet zeker dat ik er een fijne tijd ga hebben!

Verder heb ik mijn huisgenoten ook ontmoet, ze zijn erg aardig en vriendelijk, ik heb er nu een paar gesproken. Volgens mij zijn ze allemaal wel een aantal jaar ouder dan ik ben, maar toch heel leuk.

Wat een hitte, ik moet er toch nog best wel aan wennen. Zolang ik binnen zit, is er niets aan de hand. Maar zodra ik even buiten loop, branden de ogen uit mijn hoofd en zweet ik als een otter. haha. (leuke details)

Ik heb ook een filmpje gemaakt over mijn reis, deze volgt nog!

Via Facebook hoor ik van een aantal van jullie hoe het in NL gaat. Heel apart dat ik nu pas van alles hoor over de toestand bij het NOS..  Ik ben nu echt helemaal weg uit NL, haha, heel apart.

Ik laat jullie snel weer wat horen!

Te otro bia !

1. Kim:
    31 januari 2015
    Fijne tijd daar nicole, ik hou je blog in de gaten!

Xx
  2. Jeroen:
    31 januari 2015
    Mooi om te horen nicole hoop dat jr leuk tijd mag hebben geniet er van.
  3. Jennette:
    4 februari 2015
    vandaag zit je er een week! Ik ben supertrots op je hoe je alles in je eentje daar hebt geregeld. En dan ook meteen al een bijbaantje! Wees voorzichtig met de huurauto! je eerste rijles was afgelopen 21 november, en dan nu al rond crossen in een vreemd land! haha
    Neem ook de tijd om te genieten lievie!!
    Groetjes, Mama
  4. Sylvia - Alfa-college:
    6 februari 2015
    Hallo Nicole,
    Leuk om je eerste verslag te lezen! Van Anneke heb ik ook al een paar updates gehad. Super om te lezen dat je al een oppas adres hebt en dat het revalidatiecentrum beter is dan je verwachtte.
    Geniet van deze maanden Curacao, ik blijf je blog volgen!
  5. Naomii:
    21 maart 2015
    Hee sissy
    Ik mis je HEEL erg !
    Gelukkig kom ik snel naar je toe met mama :)
    We gaan veel leuke dingen doen daar samen met elkaar !
    I love you <3 en tot snel

xx your sister