Vervolg blogverhaal..

5 april 2015 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Hello lieverdjes !

Daar was ik weer, nu het vervolg van mijn vorige blogpost ! :)

Om te beginnen wil ik nog even terug komen op het carnaval. Ik heb ook speciaal 1 filmpje gemaakt, alleen over de carnaval, omdat je het eigenlijk echt moet zien om er een indruk van te krijgen. Ook uiteraard en hele serie fotos (zie het foto album). Toch om het echte carnaval gevoel van Curacao te ervaren, zou je hier echt moeten zijn. Er tussen moeten lopen, het horen, ruiken, zien en voelen.
Het klinkt nu al iets heel moois, en het was ook echt een hele belevenis, toch is carnaval niets voor mij. haha. Om even een aantal praal wagens voor bij te zien rijden, en de kostuums en trommels is leuk. Maar om er te staan van 9 uur 's morgens tot 6 uur 's avonds vond ik niet echt leuk. Het is mooi om te zien maar voor mij is het niet iets om speciaal voor terug te komen. Maar wel een leuk stukje cultuur.
Nu speelt het voor mij ook mee, dat het ontstaan van carnaval binnen de Katholieke kerk, voor mij niets iets is om mij in te interesseren. Het even helemaal losgaan en veel drinken, om vervolgens te vasten (wat eigenlijk bijna niemand doet) vind ik persoonlijk een beetje onzinnig. Dat is niet hoe God het bedoelt heeft, volgens de bijbel. Des ondanks een mooie eenmalige ervaring.

Om nog even door te gaan op het carnaval, ik heb een groot deel van de route ook afgelegd, in een korte broek en topje. (Zie foto's). Ik heb de afdruk van het broekje, nu 2 maanden later (!!) nog in mijn benen staan.. hoe vaak ik ook in de zon lig, het kleurt echt maar heel langzaam bij, haha.

Ook ben is vanaf de 2e week een kerk gaan bezoeken. Iglesia Grasia Abudante (Kerk van overvloedige genade). Vanaf het eerste moment voelde ik me er zo welkom en thuis ! Heel fijn. Ik heb al een paar leuke vrienden gemaakt, en ga ook naar de jeugdgroep en andere activiteiten. Vanavond heb ik ook een verjaardag van 1 van de jongeren, Shamiro Anita uit de gemeente. Super leuk ! Hij is hier op Curacao ook best wel een bekende zanger. (Leuk om eens op Youtube op te zoeken!) Verder ga ik veel om met Zoe, Rey en Lisa, top mensen !
Heel dankbaar ben ik ook voor mijn vertaler, Robert. Hij heeft zelf een aantal jaar in Nederland gewoond en op Bonaire, en sinds 2012, zijn hij en zijn vrouw en kinderen ook lid van deze gemeente. Robert zelf zit ook in de 'Raad' en zijn vrouw werk bij de 'Zondagschool'. Ook echt hele mooie mensen!

Een paar weken geleden heb ik voor het eerste gesnorkeld, bij Daaibooi met Jeroen. Wat begon al een heel leuk stukje zwemmen en het genieten van een stukje onderwater wereld, veranderde al gauw in een nachtmerrie. Nu moeten jullie weten dat ik de zee heel mooi vind, en het heerlijk vind om in te dobberen. Maar, ik vind het hele zoute water en het idee van vissen in het water echt verschrikkelijk.
Echter leek het me toch mooi om in plaats van vissen in het aquarium, ze eens in het echt te bekijken.

Ik ging met Jeroen de zee in en nadat we een fijn stukje gezwommen en gesnorkeld hadden, raakte ik hem kwijt. Oke, dat was niet heel chill, dus ik besloot maar naar de strand terug te zwemmen.. Natuurlijk, voor iemand die het wel spannend vind om met vissen te zwemmen en ze bijna te voelen, is het iets minder leuk dan voor de gemiddelde mens.
Maar plots, out of the blue, zwemt er een gigantische ROG onder mij langs. Wat heb ik een angst uit gestaan. Voor zover het kan in het water, sprong ik recht op. Ik riep de mensen die het dichtste bij mij waren, onder het mom dat ze echt deze rog moesten bekijken. Mar in wezen was ik doodsbang om die grote vis, met enge ogen nog een keer te zien, en dan weer alleen te zijn. Daarna heb ik nog nooit zo hard gezwommen als toen. Achteraf was het natuurlijk een hele mooie beleving. Maar voor mij is het snorkelen toch niet echt weggelegd. Ik ga het vast nog wel eens proberen, maar voor nu heb ik het wel even gehad ! haha.

Voor nu was dit het even weer. In mijn volgende blog wil ik jullie wat vertellen over mijn stage. Ik hoop leuke reacties en vragen van jullie te krijgen !

Dikke knuffel uit Curacao, en TE OTRO BIA ! xxx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade